menuجستجوsearch
damico.ir

طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره املاک مسکونی

ثبت رایگان آگهی
برای درج آگهی باید عضو سایت شوید
عضویتورود
۱۴۰۱/۴/۲ پنج شنبه
(1)
(0)

طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره املاک مسکونی

طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره املاک مسکونی

صبح امروز یکم تیر کلیات طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره املاک مسکونی به تصویب نمایندگان مجلس رسید. اما جزئیات این طرح چیست و در مرحله اجرا چه مشکلاتی پیش رو دارد؟

منصور غیبی، کارشناس مسکن در گفتگو باتجارت‌ نیوزبیان کرد: این نوع قوانین دخالت دولت در امور مردم و روبه‌رو کردن مستاجرین و صاحبخانه‌ها با هم است. دولت‌ها در هیچ کشوری به این صورت دخالت مستقیم روی قراردهای خصوصی انجام نمی‌دهند.

او ادامه داد: من معتقدم این موضوع باعث التهاب بازار اجاره و مسکن می‌شود و در فضای افزایش قیمت مسکن نیز موثر است. دخالت در این حوزه در چنین سطحی، باتوجه به حساسیت بالایی که دارد، موجب بروز واکنش‌های منفی می‌شود.

غیبی همچنین گفت: اکنون در پوشش حمایت از مستاجر، دولت سیاست‌های اصلی مبنی بر مالیات‌ستانی از مالکان را نهادینه می‌کند. کلیت این موضوع مشکلی ندارد، اما ضعف در این نکته است که قوانین جاری ما چه مشکلی دارند که نمی‌تواند به موقع مالیات بگیرد.

او توضیح داد: در این قوانین نگاهی ضدسرمایه‌داری وجود دارد که باعث خروج سرمایه و ظرفیت‌های اقتصادی از جامعه می‌شود. این رویکرد میل به سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد به‌ویژه اقتصاد مسکن را از مردم سلب می‌کند. به‌طور کلی من فضا را مثبت نمی‌بینم و اینگونه نمی‌شود به نتیجه مطلوبی رسید.

افزاش ۲۵ درصدی اجاره‌ها چه مشکلاتی دارد؟

این کارشناس همچنین درمورد افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌ها گفت: وقتی مالکان می‌بینند ظرفیت پاسخدهی درآمدی برای آنها وجود ندارد مجبور می‌شوند با ظرفیت کامل از ملکی که اجاره می‌دهند بهره‌مند شود در نتیجه نمی‌توانند خود را با مقررات دولت سازگار کند.

به گفته غیبی، افزایش هزینه‌ها با افزایش ۲۵ درصدی اجاره هماهنگی ندارد؛ دولت باید این مشکل را برطرف کند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
دنبال چه هستی؟
جستجو برای خریدجستجو برای اجارهدرخواست‌های خریددرخواست‌های اجاره